18 Temmuz 2007 Çarşamba

OKUYAN İNSAN GÜÇLÜDÜR!


OKUYAN İNSAN GÜÇLÜDÜR!


İnsanlar binlerce yıl önce yazıyı bulduklarında okumak ve yazmak, yalnızca olayların anlatımı ve gelecek nesillere duyurulmasını amaçlıyordu. Ancak günümüzün çağdaş insanı, okuyarak kendini geliştirecek ve yüceltecek bilince sahiptir.
Okuyan insan, her sayfa çevirişte dünyasını genişleten ve uzakları gören insandır. Okunan her kitap, insana bir dünya daha sunan, boyutları farklılaştıran ve bilinç veren bir öğretmendir.
Okumakta olduğunuz bir kitap, o kitabın yazarının derin duygularını, yıllarca süren araştırma sonuçlarını, bir ömrün tüm deneyimi ve doğruları size cömertçe sunar. Kitap en iyi dosttur, çünkü soru sormaz, yalnızca anlatır ve anlamanızı bekler.
Okumak, bir insanın yapabileceği en yararlı, en mantıklı ve en öğretici iştir. Bir ayınızı vererek okuduğunuz bir kitap, size yüzlerce yıllık tarihsel bir oluşumu ya da binlerce yıl önceki insan yaşamını anlatabilir. Bir konuya yaşamını vermiş bir yazar, sizin bu konuyu yalnızca okuyarak doğruları bulmanızı sağlayabilir. Her kitapta, konusunda uzmanlaşmış bir kişinin birikimleri saklıdır. İnsan her okuduğu kitapla, kişiliğine o insanların kişiliğini de katar, bilgisini katlar. Ve yüce insan olmaya yaklaşır. Bu iş içinse yalnızca kağıt ve baskı parası öder.
Okuyan insan farklıdır. O, okumayan basit bir insandan çok daha fazla düşünmüş, yorum yapmış, eleştirmiş, sorgulamış, sevmiş ve insan olmanın hakkını vermiştir. Okuyan insan, her kitapla yeni bir insan katar bedenine, ve aydın insan olmaya doğru yürür. Konulara farklı boyutlardan yaklaşır ve diğer insanlardan farklı yorumlar yapar. Okuyan insanın yaptığı işler boş değildir, çünkü o bilinçli ve derindir. Anlamış ve anlamaktadır.
Okuyan insan güçlüdür, ve okuduğu her kitapla gücüne güç katar.


14 yorum:

  1. süper bir yazı brova bende kitap yazıyorum henüz 15 kitap başladım yazmaya kendimle grur duyuyorum bu yazı süper bir şey başka sitelerede yazılsın bence

    YanıtlaSil
  2. bencede güzel olmuş bende kitap yazdım hatta piyasaya sundum ve 1 milyon satış oldu ayrıca bu sitedeki şeylerde imlaya uygun yazılmış

    YanıtlaSil
  3. gerçekten harika ve insana güç veren bir yazı

    YanıtlaSil
  4. Ben Turgut Özakman bu yazı güzel bir sunum olmuş.Keşke bunu ülkemizdeki çoğu insanda anlıyabilse...

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. çok güzel elinize saglık herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  7. çok güzel elinize saglık herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  8. ben aksine kitap degil şiir okumay çok seviyorum ne okusam daha o kadar okumak isterim ama o da kitap kitap en iyi dostum

    YanıtlaSil
  9. cok guzel yazmıssınız tesekkurler.
    ılk baslarda sıkıcı gıbı gelıyor kısıye kıtab okumak . sonra kısı anlıyorkıı cok guzel bır sey yaptıgının farkına varıyor. ufku genıslıyor edeta.. kıtab okumak cok guzellll.

    YanıtlaSil
  10. atamıyor musunuz paragraf

    YanıtlaSil
  11. yaşım 29 daha bu yaşıma kadar hiç kitap okumadım.bunun eksikliginide yaşıyorum.kişisel olarak,bundan sonra okuyup kendime ve çevreme yararlı olucagıma inanıyorum.benim gibi düşünen insanlarıda okumaya başlamasını diliyorum!

    YanıtlaSil
  12. ben kitap okumayı severim.Kitab okuduğum için çevremde daha değişik kelimeler kullanıyorum ve kendimi atak hissediyorum.Kendi kafamdan hikaye yazabiliyorum.Ayrıca kitap okuyanların düşünce tarzı,hayata bakış açıları daha farklı oluyor.

    YanıtlaSil
  13. bence kitap okumak bu dünyadan başka bir dünyaya, bambaşka bir evrene gitmek gibi ,insanlar,ortam,kişiler,düşünceler herşey tamamen farklıdır,Yazarın anlattıklarını yaşarsın,Acıysa acı ,mutluluksa mutluluk her kelimede sadece sen olursun,Yanında kimse olmaz ama sanki bütün bir dünya seninle olur seninle yaşar,, işte ben bir kitap okuduğumda bunları hissederim

    YanıtlaSil
  14. güzel yazı ama keske madde madde olsaymış

    YanıtlaSil

Yorum Ekleyebilirsiniz